هنگامیکه وضعیت اقتصادی کشور وخیم می شه و وضعیت معاش و درآمد مردم کاهش پیدا کند، آن موقع است که رویای میلیونر شدن و یک شبه ره صد ساله رفتن همه گیرمی شود و می شود آنچه که هم اینک در ایران شاهد آن هستیم. از قرعه کشی بانک ها گرفته تا قرعه کشی سیم کارت و حتی رب و سس و چای و .

این موضوع از چندین جنبه قابل بررسی است، جنبه اقتصادی که باعث به وجود آمدن این وضع شده، جنبه های فرهنگی و اجتماعی و .

 

ولی در این مقاله قصد ندارم در مورد خوب یا بد بودن لاتاری ( که در ایران به دلیل حرام بودن لاتاری این قرعه کشی ها با ترفندهای مختلف اسلامیزه می شود و شکل قرعه کشی می گیرد) صحبت کنیم بلکه برعکس می خواهم از جنبه مارکتینگ و بیزینسی دریابیم کدوم درست و کدوم یکی جعلی است.

 

جدیدا قرعه کشی جدیدی با عنوان بزرگترین قرعه کشی تاریخ ایران با جایزه 500 میلیون تومانی به راه افتاده، که با در آن با یک کتاب 9500 تومانی می توانید در این قرعه کشی شرکت کنید.

 

به نظر عالی و بی نظیر می آید ولی آیا درست است؟

 

قطع به یقین نه. نه به دلیل جایزه بزرگ 500 میلیون تومانی این قرعه کشی بلکه به خاطر پلن و مارکتینگ ضعیف این طرح. البته آقای نویسنده کتاب حتما داستان کتاب 57رو شنیده و می خواسته که تجربه موفق انها رو تکرار کنه ولی مشکل اینجاست که آقای نویسنده کدو رو ندیده.

 

در طرح کتاب 57 اگر خاطرتون باشه تبلیغات زیاد تلوزیونی و با جایزه 57 میلیون تومانی بسیار خوبی داشت و البته دوباره همین سایت در حال برگزاری یک لاتاری دیگه با جایزه 157 میلیون تومانی است.

ولی چرا جایزه 500 میلیون تومانی نمی تواند واقعیت داشته باشد؟

اگر شرایط قرعه کشی رو مطالعه کنید، پی می برید که این قرعه کشی هیچ تاریخ مشخصی نداره و آقای نویسنده کتاب (که خودش برگزار کننده این لاتاری هم هست) با کلی ایشاله و ماشاله و اگر خدا بخواد تاریخ قرعه کشی رو منوط کرده به حداقل 500 هزار جلد از کتابش!!!

خوب اگر یک حساب سر انگشتی بکنید 500 هزار جلذ کتاب اونم با قیمت 9500 تومان مبلغ 4میلیارد و 750 میلیون تومان درآمد برای نده دارد که اگر یک میلیارد و 250 میلیون هزینه چاپ و پست کتاب باشد و 500 میلیون هم هزینه جایزه آقای نویسنده رویای 3 میلیارد تومانی در سر دارد.

همانطور که می بینید مبلغ جایزه در مقابل درآمد حاصل از کتاب چیزی نیست. ولی مشکل اینجاست که آقای نویسنده، از مارکتینگ چیزی نمی داند و اصلا به این موضوع فکر نکرده که اگر 100 تومان پول داشته باشد باید 99 تومان اون رو بابت تبلیغات بدهد، در واقع ایشان بدون هیچ سرمایه گذاری می خواهد 3 میلیارد به جیب بزند.

اگر یک نگاهی به آمار زنده سایت بیندازید ( که البته این هم یکی از اشتباهات بازاریابی است که اطلاعات رو به این صورت روی سایت قرار دادند، هر چند که هدف ایجاد اعتماد در بین شرکت کننده ها بوده است) می بینید که در روز حدود 5 نفر این کتاب رو می خرند که برای رسیدن به 500 هزار نفر باید 1000 روز معادل 3 سال صبر کنن؟!

خوب فکر کنم مشخص شد چرا این لاتاری الکی است. البته این سایت نمی تواند تبلیغات تلوزیونی داشته باشه چون در اون صورت باید تاریخ قرعه کشی رو معلوم کنه و مبلغ جایزه رو جرینگی به یک حساب واریز کنه.

پس فکرش رو هم نکنید و برید سراغ چای محسن که معلوم هر جمعه یه ماشین میده. ما ملت چای خوری هستیم ولی کتاب خون نیستیم. اینم یه نکته دیگر بازاریابی است. :)

 

 


کلیکس بازار قرعه ,کتاب ,جایزه ,میلیون ,تومانی ,لاتاری ,میلیون تومانی ,آقای نویسنده ,مبلغ جایزه ,تاریخ قرعه ,نویسنده کتاب منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

موج کویر سایت اینترنتی الِی Sertraline باشگاه سایبری مکانی برای آموزش تمامی مباحث رایانه ای ایلیا چت| ارد گپ | چت روم ایلیا طراحی سایت|لوستر|لوله بازکنی|نظافت منزل TL701U مقالات دانشجویی, پایان نامه و پاورپوینت های کاربردی کابینت و دکوراسیون آرت در استان یزد